28 juni 2007

Med en enkel tulipan

Idag har jag två spörsmål som jag gärna vill dela med mig av:
Min fd äkta make (fadern till mina två barn) fyller 60 år idag. Jag vaknade med en lätt ångestattack imorse och insåg att jag närmar mig samma OTÄCKA siffra med blixtens hastighet. Undrar om man kan göra något för att vända ålderskurvan nedåt? Några tips?! Det är bråttom vill jag poängtera!

Varning! Lägg ingen som helst tid på att läsa Åsa Larssons deckare Solstorm i sommar. Boken snubblar oavbrutet över sina egna klichéartade schabloner och är desutom dåligt skriven, taskigt gestaltad och både grov och våldsam. Den går bort.

2 kommentarer:

AnnCharlott sa...

Den hade jag tänkt sommarläsa, men nu tror jag att jag tänker om. Olästa böcker finns det gott om.

Ps. Det där med att vända ålderskurvan har jag själv funderat kring, dock utan att komma på nå´t smart.

Magica de Hex sa...

Ja, visst är det frustrerande?