18 december 2007

Listan!

Jag hittade en lista hos Malin som hade hittat den hos Skolfröken som jag nu också snor! Det är kul med listor!

Namn: Annika
Kallas också för: Annika
Född: För länge sedan på femtiotalet nån gång ...
Jag kommer från: Sibirien (stadsdel i Stockholm)
Och bor nu: På den lilla, lilla ön Tranholmen
Civilstånd: Sambo med en knasig göteborgare vid namn Lennart
Barn: Två vuxna döttrar
Utbildning: Lite olika kul.
Mitt tråkigaste jobb någonsin: Biträde på långvårdsavdelnig (var gravid och svimmade så fort jag kom ut i sköljrummet så det blev inte långvarigt ...)
Det karaktärsdrag jag är minst stolt över: Lite bestämd kanske?
Favoritprogram i TV: Långfilmer tack!
Hon spelar mig i filmen om mitt liv: Elisabeth Taylor skulle nog fixa argbiggan
Min stora idol är: Julia Roberts för att hon är så himla snygg
En kändis jag kan tänka mig att byta plats med: Ingen
Jag kan det här och det är jag stolt över: Bra mamma och kompis
Jag skulle vilja lära mig mer om: Hur det går till när barn lär sig att läsa
Det här visste ni nog inte om mig: Att jag rymde hemifrån när jag var femton. Jag åkte till Köpenhamn för att få träffa en tjugotreåring som jag var förälskad i!
När jag är helt ledig gillar jag att: Läsa, gulla med barnbarn, resa, fixa i trädgården, umgås med kompisar.

Favorit
Maträtt: Skaldjur, helst hummer
Film: Eyes wide shut
Lag: Vaddå lag? Går det att äta?
Musik: Louise Hoffsten, Vaya con dios, opera
Bok: Kanske Sagan om Ringen
Drink: GT med massa lime i

That´s all folks!

Inga kommentarer: