25 februari 2008

Sportlov, bokrea och sticklingar

Sportlov heter det innebärandes att alla skollediga barn ska SPORTA. Undrar om dom gör det eller om allihopa (utom dom som har råd att åka till fjällen) sitter och häckar framför datorer, spelar tv-spel, hänger, ser på tv och sover. Av mina tre barnbarn som går i skolan och följdaktligen nu har sportlov vet jag ingen som sportar något särskilt. Jovisstja äldsta killen spelar kanske lite fotboll, men det gör han å andra sidan året runt. Hans föräldrar tvingar honom. Säger han.
Och imorgon börjar bokrean och inte har jag någon lust att handla böcker. Det har jag inte haft sedan jag började jobba i branschen för ungefär ett dussin år sedan. Det känns trist. Fast solen skiner idag och det är trevligt. Nästan så man får lust att shoppa-vårkläder och små, små blomsticklingar.

Inga kommentarer: