18 juni 2008

Veckans lästrio


Veckans lästrio från En annan sida:
Jaha nu ska det alltså handla om böcker som man har släpat hem men aldrig läst - av någon anledning. Jag kan ju först och främst ansluta mig till gruppen ( t ex Bokstavligt talat) som inte läst Gregorius av Bengt Ohlsson (läste faktiskt först om Doktor Glas för att sedan gå över till Gregorius men jag tyckte att den var tråkig så jag slutade bara efter något kapitel). En annan bok som jag verkligen vill läsa men som ännu inte blivit läst är Stalin - den röde tsaren och hans hov av Simon Sebag Montefiore. Och sedan då? Ja det finns flera att välja på. Till exempel en bok som jag lånat (!) men ännu inte läst: Onåd av J. M. Coetzee ...

3 kommentarer:

Lyrans Noblesser sa...

"onåd" läste jag för inte så länge sedan. Det är min hittills enda, men kommer inte att bli den sista, av Coetzee. Det var en otroligt irriterande och provocerande bok, i mitt tycke. Den lämnar en verkligen inte oberörd.

AnnCharlott sa...

Sebag Montefiores bok om Stalin har jag inte orkat ta mig igenom. Inte för att den är dålig men den är nästan onödigt detaljerad och det känns som att han har svårt att komma till skott.

Magica de Hex sa...

Ok. Vad tror du om Den unge Stalin, de som kom i år? Kanske ska man läsa den först ...