16 augusti 2008

Bokbrist

Kolla på min skämmigt skramligt tomma bokhylla! Jag har rensat ut så många böcker de senaste flyttarna att jag nu nästan inte har några böcker kvar! Detta upptäckte jag när vi nyss satte upp min nya bokhylla i nya huset. Lådorna som står på golvet innehåller barn- och ungdomsböcker och ska få en helt egen bokhylla (som ska sättas upp där det nu syns en del av ett furuskåp till vänster i bild).
Detta innebär, gott folk, att jag nu kan börja om från början och samla böcker! Vilken lycka va?
Något helt underbart som inte syns i bild är att skönlitteraturen och pocketarna (längst ner) står uppställda i bokstavsordning!

3 kommentarer:

AnnCharlott sa...

Jag blir lite avundsjuk. Tänk vad härligt att ha en nästan tom bokhylla och få fylla den med böcker. Och i författarordning. I vår bokhylla ligger böckerna på härsan och tvärsan och ordningen är sedan länge kaputt.

Magica de Hex sa...

Ja det känns härligt - och snopet. Hade ingen koll på att jag rensat SÅ mycket. Men nu är det ju bara att fylla på å andra sidan ...

kontakt sa...

Rensa ut? Skulle jag aldrig klara. Inte på det där drastiska sättet. Jag har kastat ut en ynka procent, kanske.