2 februari 2009

Barnbarnsfeber

Just nu vimlar det av barnbarn. Förra veckan gick jag på bio med femtonåringen och elvaåringen. I går var jag barnvakt till tvååringen i stort sett hela dagen (så att jag inte hade tid vare sig att dammsuga eller ta min söndagspromenad). I kväll ska jag heja på när sexåringen tränar fotboll och detta fast jag inte har bil just nu (den står på verkstan sedan i morse tyvärr), och följdaktligen inte riktigt vet hur jag ska komma hem i kväll ... I förrgår anmälde jag fyraåringen till simskola i höst, och det är jag som vallar henne dit och hem. Detta är det femte (och näst sista förhoppningsvis?) barnbarnet som jag tar till simskola. Det började med ett löfte när femtonåringen var liten. Jag kunde ju inte veta att jag skulle begåvas med sex barnbarn, eller hur?! Jag vill passa på att säga: passa er morföräldrar! Lova ingenting när första ungen kommer. Man vet aldrig hur många det slutar med ...

4 kommentarer:

Susanna sa...

Men kära någon så fullt upp - men de kommer att tacka dig när de blir stora och kanske en av dem vunnit OS medalj i fjärilssim. De måste vara fantatsiska små simmare.....

Thailändarna kan inte simma de har inte råd att gå i simskola....

Magica de Hex sa...

Nej jag går bara två terminer med varje unge, vilket innebär att de precis lär sig att simma. Vill sedan föräldrarna förädla talangen så får de fortsätta själva!

M sa...

så som dru skrev till mig var ungefär vad min mamma sa till mig - ja =)

Anonym sa...

Ja, fast jag är säker på att dina barn uppskattar din tid enormt mkt! var glad för att du bor nära dom:) Jag saknar saknar verkligen att ha mina föräldrar nära mig och mitt barn. ingen som kan hjälpa till när det behövs osv.
Dom kommer att tacka dig! ;-)