21 mars 2009

Med lite socker i botten ....

Nya, glada barnbarn även denna helg - med den skillnaden att de denna gång sover hemma hos mig. Två helger i sträck med barnbarn är definitivt en helg för mycket, i sträck. Men nu sover de sött och rentav lite änglalikt på sin luftmadrass och ser söta ut. Gulliga rent av. De fick båda närapå var sitt frispel efter glass och godis. Rena sockertoppen!
Kinesen är färdiglyssnad, berättaren Johan Rabaeus är ingen höjdare att lyssna på. Gillar inte hans "röster" som är likadana rakt igenom vare sig folk kommer far away eller nära ifrån. Men en mycket bra bok måste jag säga! Spännande, tät, rå, jobbig, läskig, kunnig, väl värd att läsa/lyssna på. Mankell kan sin sak, det kan man inte förneka. Nu ska jag lyssna på Stiegs 3 böcker, det ska bli ett sant nöje trots att jag redan läst dem ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

De är fina när de sover;) Ramlade in här av en händelse och kan konstatera att vi har samma smak vad gäller uppläsare, eller rättare sagt, jag har också lite svårt för herr R.
Hoppas det var lika underbart som det låter på mässan.
Ha det bra.

Magica de Hex sa...

Tack snälla R! Trevligt att göra din bekantskap!