5 april 2009

Fest: check

I går blev så huset äntligen invigt med ett "housewarming". Och vilken tur vi hade med vädret! Folk vallfärdade i flödande sol till vår lilla ö och sedan slickade de nästan kanterna på 10-liters kastrullen som var proppfull med älggryta! Tur att några tackade nej annars hade maten inte räckt. Jag och sambon lyckades få en liten barnportion var när folk började tränga sig fram för påfyllning. Då fick vi kvittra "snart kommer tårtorna", så att de inte började äta på det stackars värdfolket också ... På det hela taget en mycket lyckad dag och kväll. Som synes så trängs nu många fina present-vårblommor i köksfönstret. Härligt!

4 kommentarer:

Susanna sa...

Nääää, VAD ROLIGT......snyft....ÄLGGRYTA...oxo....men jag önskar er ALL lycka någonsin i det nya huset...
KRAM S - skall väl gå och äta en nudelsoppa.....buuu

Magica de Hex sa...

Såja, såja, lovar att bjuda dig på älggryta nästa gång du är i stan!

Speja sa...

Bo på liten ö i flödande solsken med folk som avgudar maten man ställer på bordet. Det låter som en saga: alltså alldeles underbart:)

Susanna sa...

Va' skall jag få Älggryta....då måste jag ta med mig något riktigt Thai till er....Kraaaaam