12 maj 2009

50 år sedan ...

Nu ska jag avslöja något som ni kommer att bli lätt chockade över: I år är det 50 år sedan jag började skolan!!! Inte kan man tro det? Inte jag själv i alla fall ... Nå, för att fira detta ska alla människor som började skolan på samma ort, i samma skola, och samma år, det vill säga 1959, träffas på en hejdundrande fest nu på fredag. Jag har nu i flera veckor haft FB-konversation med festfixaren för att se till att hon inte placerar mig vid samma bord som mitt stora hatobjekt (vi sågs på en annan reunion-fest för ett antal år sedan då han blev aspackad, aggresiv och asjobbig) och hon har lovat att placera mig så lång borta från den aggresive som möjligt.
Detta kan bara sluta på två sätt: Jättekul eller jättetragiskt, håll tummarna för det förstnämnda!

2 kommentarer:

Speja sa...

Och himmel, det där måste du rapportera om sedan. Låter otroligt spännande. Fast det mesta av dramat kanske du har placerat en bra bit ifrån dig;)

Magica de Hex sa...

Jag har ju inte placerat något alls, jag ska bara gå dit. Förra festen var de där snubben och jag riktigt i luven på varandra, vi får väl se hur det går denna gång ...