27 december 2009

Jul, jul, strålande jul?

Igår var det middag hemma hos oss med barn och barnbarn. Julmat var ingen sugen på och istället serverades älgrostbiff, potatisgratäng och hemgjord glass. Vi hade gjort ett berg av glass eftersom det var flera gäster som skulle ha kommit, så nu får sambon och undertecknad äta fet gräddglass flera dagar i rad! Sen måste jag nog ta itu med all övervikt jag skaffat mig under det stillasittande "brutna-ben-tillståndet" och sedan julen ovanpå det. Nu laddar jag för att börja en ny viktväktaromgång efter nyår ... inte så kul så att det stör, men för trånga byxor är ännu tråkigare ... Idag är det slappardag med lite läsning och kanske en kort promenad i vinterkylan, tyvärr är inte mitt ben så bra att jag kan gå långa promenader ännu. Segt det här med brutna ben ...

3 kommentarer:

AnnCharlott sa...

Viktväktarna är inte riktigt min grej, men efter helgerna blir det till att maximera träningen och minimera intag av godis och alkohol.

Magica de Hex sa...

Right! God fortsättning!

M/S Design sa...

Kilona har samlas hos mej med men det blir nog promenader för min del.
God fortsättning!
Mariana