8 december 2009

Superhjältejul? NEJ TACK.

Men hörrni, har ni kollat in årets julkalender? Jag måste säga att jag skäms å barnens vägnar när jag tittar på detta mjäkiga, fåniga, töntiga, löjliga och absolut i särklass URDÅLIGA program! Hur kan redaktionen på Sveriges television nöja sig med ett manus som inte handlar om någonting och så spetsa det med en blond fjolla som mest verkar älska sina snygga dräkter, sitt utsmyckade hår och dåliga sång som hon plötsligt och till synes utan anledning brister ut i tätt som oftast – känns som taskig musikalvarning! Den manliga superhjälten har hittills inte gjort en enda hjältemodig insats utan lufsar mest omkring och ser ut som en muskulös och nollställd nobody ...
Finns det någon försonande drag över denna smörja? Möjligen att det åtminstonde är JUL, JUL, JUL hela tiden.

Jag minns alla superbra julkalendrar som Teskedsgumman, Trolltider och Herkules Johnssons storverk. Det var tider det!
Skämmes SVT!

3 kommentarer:

Susanna sa...

Tack för din recension....alltså behöver jag inte sitta här och snyfta!!
Ja, Teskedsgumman, Herkules Jonsson eller Barnen i höjden med Snucke som bodde i ett höghuset med sin mamma den minns jag också...det var tider det...

Magica de Hex sa...

Jag fattar inte vad SVT håller på med. Förra året var det om möjligt ännu sämre! Så tråkigt.

M/S Design sa...

Trolltider eller vad den heter gillade mina barn,den här verkar vara för riktigt små barn,töntig tycker jag.