6 januari 2010

Det var tydligen inte intressant ...

Ingen ville prata om mitt val av familjekrönikor i förra inlägget. Nåväl, då ska vi se om den rådande kylan eller mat kan vara intressantare samtalsämnen?! Har idag tagit min första långpromenad på 2 månader – i värsta kylan -16,2 – men det var ljuvligt! Röda kinder, klara ögon och frisk luft i lungorna. Underbart och gnistrande. Under tiden har en älggryta med salami och annat smaskigt stått på spisen och långkokat och detta ska nu strax avnjutas tillsammans med ett mustigt rödvin, knäckebröd gjort på råg/surdeg med en klick stiltonost till.
Mums.
Hur har er trettondag förflutit?

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Joyce Carol Oates är alltid intressant, men just den där boken kom jag inte så långt i...
Men jag kanske ska ge den en ny chans då.
Promenader ägnar jag mig också åt dagligen nu. Det är så vackert ju så man nästan trillar av pinn. *vitsig*

Maj Korner sa...

Den där grytan lät ju ruggigt god! Läste ett recept på en gryta där man skulle ha salami i så det liksom geggade av sig på köttet.

Kanske ska ta en titt i frysen och se vad som bjuds i det Kornerska hemmet idag!

Bibban sa...

mm älg i gryta hur kan det vara månne?? kanske riktigt gött;))

Magica de Hex sa...

Jag hade lök, morot, palsternacka, fänkål, lite vitlök, en flaska matlagningsvin, tomatpuré, lite mjöl och kryddor. Det puttrade ca 3 timmar och blev supergott! Ca 150 g salami och knappt 1 kg kött.

Susanna sa...

Det var mycket "Älg" här - hoppas att det var gott. Dina bok analyser är mkt värdefulla och något av Joyce C O blir mitt nästa projekt.
P.S håll dig på benen. Köp broddar till skorna!!

Kram, kram S

M/S Design sa...

Grytan lät riktigt spännande med salami i värmde säker bra efter promenaden.