11 januari 2010

Hyvää päivää!

Normalt så jobbar jag hela dagarna. Går upp strax efter sex och går i kolsvarta mörkret med pannlampa som enda ledstjärna. Sen kommer jag hem och lagar mat till sambon. Nå, kokar ett par ägg eller gör en omelett iaf. Sen läser jag manus för jobbets räkning, och har jag inte en svullen och ond fot så går jag ca en timmes promenad. Däremellan fyller jag tvätt- respektive diskmaskin, plockar, fixar, bloggar etc. Fullt upp mao. Men NU. NU ska jag få åka på en lyxresa. I morgon flyger jag och sambon till Helsingfors (ja, ja jag vet att det inte är Karibien eller New York eller något annat fancy pancy place men iaf!!!) där han ska jobba och jag bara ska vältra mig i lyx. Sova ut. Hotellfrulle. Kanske en bastu (vem vet en behandling också kanske ...). Sen eventuellt ett besök på Helsingfors moderna museeum, på det en lätt lyxlunch och sen STOCKMANS! Finaste varuhuset i den stan. Fullt med snygga grejer.

Denna fantastiska lyx kommer att vara mellan tisdag och torsdag. Jag lovar att blogga från min iPhone från Helsinki.

Hyvää päivää!

7 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Ha det riktigt lyxigt! =)

Maj Korner sa...

Det låter som ett härligt avbrott i vardagen! Nu när oxveckorna har börjat.

Glöm inte köpa rör med grovkrossad kardemumma när du är på Stockmann.

M/S Design sa...

Ha det så himla gott.

Speja sa...

Det lät som en vistelse även i min smak. Ha det riktigt gott!!

Magica de Hex sa...

Tack alla!
Maj: Vad använder man grovkrossad kardemumma till?

Susanna sa...

Men vad härligt efter huliganhelgen - terve/Kram S

Maj Korner sa...

När man bakar bullar. :-)