30 januari 2010

Städa ut ...

Idag har jag och mina två halvsyskon börjat städa ur min mammas hem. När hon gick bort för ca en vecka sedan vägde hon 41 kg och var ganska dement. Hennes hem var totalt inrökt (hon rökte som en bortsbindare i hela sitt liv och drack ca en flaska whisky i veckan + mängder av vin). Vi ska nu rensa ut ett helt liv, vilket känns mycket märkligt, har dålig erfarenhet av sådana här saker. Alltihopa är ett sorgligt kapitel, eftersom jag inte hade varit vän med min mamma på många, många år då hon gick bort. När jag nu gick runt i hennes hus idag där jag inte varit på ca 10 år, var det som att gå in en en gammal barndomsbild, trots att jag inte växte upp där. Många av sakerna var dock desamma. Well, well. Märkligt.

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Förstår att det känns.
När jag gick igenom min mammas lägenhet efter hennes död var det skitjobbigt. Hon dog för ung och jag ville ha henne kvar.
Min pappa kommer förmodligen göra mig arvslös så där har jag nog inget att hämta när han dör. Vi har haft mycket lite kontakt de senaste 15 åren.

Speja sa...

Så sorgligt.

Måste säga att du har fått det fint här.
Kram
Speja

Susanna sa...

Usch, alltid lika sorgligt faktiskt. Ett helt liv bara men tror ju på någon slags återfödelse fast det kanske hjälper föga just nu! Kram till dig/S

Magica de Hex sa...

Tack för ert deltagande. Har inte varit vän med min mamma sen jag var liten så jag sörjer bara den mamma jag aldrig haft just nu ...