3 mars 2010

Tårtor ...

På lördag ska vi gå på 60-årsfest till en av våra bästa vänner. Till detta evenemang har vi lovat festföremålet att baka två tårtor. Visst är vi snälla?
Ok, då skulle vi bestämma vilka tårtor som skulle göras. Vi satte oss ner med husets utbud av kokböcker (ganska stort!) och bläddrade samtidigt som snålvattnet rann. Mums!
Och tänka sig vad som hände! Sambon fick superblodad tand och just nu står han (som normalt ALDRIG lagar mat och ALDRIG befinner sig närmare diskbänken än typ 2 meter) i tät anslutning till diskbänken och gör – tadam! - en swartswaldtårta! Vad har de för problem de där av hankön? 0 eller 100 är tydligen det enda som räknas.

Själv ska jag göra en Pavlova-tårta. Det har jag (heller) aldrig gjort tidigare, så det blir iofs också spännande. Bakrapport kommer ...

9 kommentarer:

M/S Design sa...

Vad gott det låter! behöver tips på bra tårtor fyller 50 snart.
Mariana

Magica de Hex sa...

Ok ska berätta hur det gick! Ska baka min botten ikväll.

Susanna sa...

Oj, så gott! Ni kan sadla om och komma hit och baka i vårt café!! Kram

Magica de Hex sa...

Ja varför inte?

AnnCharlott sa...

Swartswaldtårta låter väldigt avancerat. Pavlovatårta vet jag inte ens vad det är.

nillas liv på pinnen sa...

Käre värld vad duktiga ni är!
Schwarzvaldstårta...skulle inte ens komma på tanken att göra en själv. Går det öht?
Ser mycket fram emot rapporten.

Tigris Predikantan sa...

Gör inte du egentligen ... samma sak? För en Pavlova är väl inte enkel?
Hoppas det går bra för er bägge!

Mina dagar sa...

Jag är grymt impad!
Inga vanliga jordgubbstårtor här inte!

Kul att hitta hit!
/Eva

Magica de Hex sa...

Mina dagar: Välkommen till min enkla boning!