27 april 2010

Dresskod GULD!


Det är ganska grått och anständigt att gå på mingelparty numera. Det är ingen som är klädd i guld eller silver, taskigt med glitter, paljetterna lyser med sin frånvaro – vem har stulit glamouren, undrar jag? Annat var det på 50-talet! Kurvor, onduleringar, välmanikyrerade långa naglar, smokingar, hattar, flor, högklackat, blodröda läppar,sjalar, bilar som var 10 meter långa och hade vingar och också helst rosalackerade!
Ikväll ska jag gå på ett förlagsmingel och författarinnan har anbefallt dresskod GULD.
Fan trot!

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Oj.
Då hade jag fått ta med mig adventsstaken i mässing, det är det närmaste jag kommer guld i ägodelar.
Lite guldfärgade julklappssnören har jag nog också kvar förresten.

Magica de Hex sa...

Ha ha! Och ingen på festen hade guld på sig. Som jag inte trodde!

M/S Design sa...

Vad hade du för något i guldväg?
Mariana

Magica de Hex sa...

Jag hade väl inget guld heller! Men en riktigt röd topp, räknas det?

Maj Korner sa...

Men vad trist det är när folk inte vågar. För jag tror att de inte vågar för Tänk Om ingen annan gör det.

Jag var på en femtioårsfest en gång där det på inbjudan stod att vi skulle ha vita kläder (det var Luciakvällen). Det vara bara jag som hade det.

För övrigt tyckte jag att Nilla skrivit att hon skulle komma i bara mässingen!

Magica de Hex sa...

Ja men mässingen är ju GULD, så det räknas!