21 maj 2010

Olika sorters kottar ...

Laddar upp med ett glas rödvin inför morgondagens huligananhopning. Dels kommer två av min egen avkomma (dvs en rödhårig 3-åring och en blond 10-årig ängel) - men inte nog med det! Dessutom kommer en annan blond 10-årig ängel och ytterligare en LIKA RÖDHÅRIG 8-årig huligan. De två sistnämnda hör till min syster och det är första gången som de ska – både vara här själva och sova över! Sambon är förpassad till gästrummet i källaren och själv ska jag sova tillsammans med mina småttingar medan syrrans kommer att äntra en extra bred luftmadrass på golvet bredvid. Planen är att jag och den lille rödtoppen (kanske vill den andre rödtoppen också?)ska gå på kottplockningsrunda. Eftersom han är djurgalen har jag bestämt att vi ska leka "old times" och först plocka massa kottar och sedan medelst tändstickor tillverka olika sorters kottkor, kottgrisar och andra typer av kottdjur ...

Det blir nog en spännande och lärorik dag, eller vad tror ni? Middagen är också förbeställd: tacos, läsk, glasspinnar, lördagsgodis som sedan avslutas med en lång och bra saga. Sambon ser redan fram emot att få läsk till middagen imorgon!

HILFE!

4 kommentarer:

Maj Korner sa...

Det låter fullständigt underbart! Och jättejobbigt! Kul med kottarna, det har jag nog inte lärt mina barn. Inte att göra en sälgpipa heller.

Magica de Hex sa...

Nej sälgpipa har jag heller aldrig försökt mig på!

Susanna sa...

Kottdjur - enastående aktivitet, mycket bättre än tv-spel! S

M/S Design sa...

Du kommer sova gott på söndag!
Mariana