4 juli 2010

Nu ska ni få höra

Nu har jag återhämtat mig lite från det hemska ryggskott jag ådrog mig på Kreta. Allt där är förvisso helt fantastiskt - utom sängarna. De är hårda som sten och det klarar inte mina svaga höfter och ömma lilla rygg. Så sista eftermiddagen sa det PANG! och där jag låg jag som en skalbagge på rygg och fäktade med armar och ben ... missade allas uppläsningar och uppträdanden och avslutningsmiddagen tack vare denna tråkiga kroppsdel som för övrigt fortfarande protesterar å det högljuddaste vid minsta rörelse. Var hos en naprapat i fredags som inte direkt gjorde det bättre, snarare sämre ...

Nåväl, Lendas var förstås fantastiskt och jag har tillverkat mången pekoral - både i kort och lång form. Två texter som har kommit till i veckan känner jag mig någorlunda nöjd med: en text jag skrev till en målning av en annan kursdeltagare och en skräcknovell a la Ray Bradbury som jag ska fila vidare på.
Barnbarnet har också haft en underbar vecka, fått massa nya kompisar och lärt sig att hantera en filmkamera, klippa och redigera film.
Havet var lika blått och ljummet, vindarna smeksamma och solen het. Och tsatsikin! Och fetaostsalladen! My god!

Nästa år får jag nog ta med mig en egen madrass dit!

4 kommentarer:

Speja sa...

Härligt att höra - att det mesta av upplevelsen var bra. Men nog ska det alltid hamna ett gruskorn i skon, bara för att skava lite grand. Annars blir det väl för perfekt...

Magica de Hex sa...

Tja kanske är det så ...

nillas liv på pinnen sa...

De HAR hårda sängar i Grekland. Jag undrar hur de klarar sig själva utan ryggskott och blåmärken på höfterna...
Kanske är det ljumma havet och de smeksamma vindarna svaret på den frågan?

M/S Design sa...

Samma problem, hela Midsommar helgen ont ont ont pga.säng.
Hoppas du blir bättre snabbt.
Mariana