13 juli 2010

Yoga, jag? Varför inte?

Igår kväll var jag på mitt livs första yoga-pass ever. En kvinna som bor på min lilla ö ger gratis pass hela sommaren på vår gemensamma loge. Igår var tredje gången. Har ni någonsin stått i position stående hund hundraelva gånger med ett halvläkt ryggskott? Det var en ny erfarenhet vill jag lova. Eller testat solhälsningen? Eller liggande barnet? Som gammal Svettis & Friskis-medlem var detta ett helt nytt rörelsemönster. Det ser ganska lätt och lugnt ut, men satan i gatan vad jobbiga vissa övningar är! Men ganska kul ändå faktiskt.

För att inte tala om dagens träningsvärk i axlarna efter den där j-a hunden ...

3 kommentarer:

Maj Korner sa...

Kan aldrig vara nyttigt. :-)

Magica de Hex sa...

Kanske ändå lite ...

M/S Design sa...

Orkar du röra på dej i den här värmen...