8 augusti 2010

Knappt överlevt

Idag (kors i taket, det säger jag er!) har sambon och undertecknad tagit en liten tur till det trevliga möbelvaruhuset IKEA. Dit åker inte sambon frivilligt, men pga att vi nu bestämt att vi ska köpa ett skåp måste han ju. Om han inte vill överlåta hela beslutsprocessen till lilla mig förstås ... och det vill han ju inte som ni förstår.

Nåväl. Vi och resten av de regntrötta stockholmarna var alltså i Barkaby. Där finns det även en outlet. Där ägnade vi oss alla åt shopping. Och åt att äta (vi åt den sedvanliga gravlaxen på vauhuset). Och sen shoppade vi. Och alla de andra också. Och trängdes och hade det väldigt gemytligt.

Kom vi hem med något skåp.
Nejdå.
Men givetvis - servetter, ljus, glödlampor och en spot till tvättstugan.
Och jeans till mig, kalsipper till sambon och en ny - tadam - stekpanna!

Så kan det gå när inte haspen är på.

6 kommentarer:

M/S Design sa...

Du får kolla in nätet tex ILVA, skönt att kunna beställa och få det hemkört.
Har en här hemma som vägrar IKEA.
Mariana

Maj Korner sa...

Värmeljus? Du köpte väl värmeljus?

Magica de Hex sa...

Mariana: Hur tänkte du att hemtransporten över vattnet ska gå till då? Hemtransporter kan vi inte nyttja om vi inte vill sitta och vänta på någon lastbil en hel dag och sen bära det i och ur båtar iaf ...
Maj: Självklart köpte jag värmeljus!

M/S Design sa...

Tänkte inte på det!
Mariana

AnnCharlott sa...

Känner igen det där scenariot. Alldeles för väl...

Nilla sa...

Vill inte du vara min facebook-vän? =( (Gråter, men det finns ju ingen symbol för det.)