6 augusti 2010

Mmmm ... skiffer

Efter dryga två års diskussioner så fick jag till sist som jag ville (tålmodig uttröttningstaktik) - vackra, ojämna bitar Offerdalsskiffer både till den stora uteplatsen (ca 40 kvm) och gångarna på tomten. Idag har vi beställt detta, tillsammans med stendamm (som skiffret ska ligga i), jord och små orgelbundna naturstenar som ska ligga närmast huset. Allt detta ska transporteras till ön medelst lastbil, färja, hjullastare ... det är ett helfestligt uppdrag att få hit tunga grejer!!

6 kommentarer:

Maj Korner sa...

Åh, det där låter som en dröm som blir sann. Jag riktigt känner din entusiasm och glädje. Och skam till sägandes vet jag inte ens vad Offerdalsskiffer är.

Vi har Älvdalsporfyr på gångvägarna utanför jobbet, hjälps det?

Magica de Hex sa...

Ja Maj, det hjälps! Skiffer är en mycket vacker grå natursten bruten i Jämtland. Ojämn och olika tjock och otroligt levande!

nillas liv på pinnen sa...

Det är fint med skiffer. Jag hoppas att du inte ska bära och lägga det själv dock med tanke på din rygg som inte ens klarade en grekisk säng.

Pinglan sa...

Trevlig blogg du hade! Hoppas du får en trevlig fredag! /Melinda

Magica de Hex sa...

Nilla: Jag ska INTE lägga det själv, tack och lov. Inte ens bära hit det ...
Melinda: Välkommen in till min lilla del av bloggosfären!

AnnCharlott sa...

Men vem ska då lägga skifferplattorna?