20 september 2010

Att vakna upp till ett bistrare Sverige ...

Idag är det en sorgens dag. Jag skäms över hur Sverige har röstat. Hur i hela friden har Sverigedemokraterna lyckats ta sig in i riksdagen? Plötsligt känns Sverige inte riktigt som det Sverige jag var med och formade på 60-talet då ord som solidaritet och medmänsklighet var honnörsord. Jag gick i demonstrationståg mot Spaniens diktator Franco och mot USAs krig mot Vietnam med äldsta dottern i barnvagn. Jag undrar vart barnvagnarna styrs idag? Till kaffelatte-ställen och shoppingparadis, eller?

Hur det ska bli när dessa främlingsfientliga element får makt vill jag inte ens tänka på. Kanske är det nu vi får se moderaternas sanna jag ...

1 kommentar:

nillas liv på pinnen sa...

Moderaterna har jag inte speciellt stort förtroende för. Inget alls, närmare bestämt. Jag demonstrerade också mot Vietnamkriget, fast jag var ju barn förstås.
Med mina egna barn gick jag på MacDonalds och Pizzahut haha. Men jag har lyckats tuta i dem sunda värderingar ändå, när nu det skedde? Hela tiden förmodligen.