21 februari 2011

Briljanta hjärnor ...

På tal om barnens texter som jag lovat kommentera - en del är verkligen briljanta. Vassa pennor och skarpa hjärnor! Det kanske är under tonåren som de ÄR på sin topp. Å andra sidan är det väl då de har svullna hjärnor. Iaf anser min dotter att hennes 17-åring är svullen i hela huvudet och skulle behöva bära ishjälm. Han orkar inte mycket ... inte duka undan sin tallrik ... knappt gå ur sängen ... absolut inte stryka sin skjorta ...
Och på tal om tonåringar åker dottern och svågern till USA i åtta dagar fr o m nästa måndag - och gissa vem som ska vara barnvakt till fyra barn i åldrarna 4, 10, 13 och 17? Just det - undertecknad. Hilfe!

5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Fullt ös medvetslös!
Nä, kanske inte fullt så illa, du kan säkert sätta dem i arbete. Det är skillnad på att säga 'jag orkar inte' till sina föräldrar mot att säga det till andra. Vill jag minnas.

Maj Korner sa...

10-åringen kan ta hand om 4-åringen, 17-åringen lagar mat och 13-åringen diskar. Eller kanske inte..

Magica de Hex sa...

Nilla: Visst jag kan vara diktatorisk. Men risker att jag servar och köper chips är än mer överhängande ...
Maj: Kanske inte. Men 4-åringen tyr sig mycket till sin 10-åriga "lillmamma" då vi tre är tillsammans, så det ligger något i det..

M/S Design sa...

Då flyttar du till fastlandet en vecka antar jag!

Magica de Hex sa...

M/S: Ja jag bor hos dom, funkar inte med skolor och dagis annars.