5 februari 2011

Och nu knaprar det hemtrevligt ...

.. katterna verkar trivas här sisådär en vecka senare. Den stora (en Maine coon) som säkert väger 6-7 kg fast han inte är fullvuxen, heter Nolle (döpt av en tvååring som inte kunde säga Nalle på den tiden) och den lilla, svarta, kaxiga, ettriga (hus/bondkatt) heter Lill-Babs. Hon räds ingenting, medan den stora katten räds det mesta. Kan iofs bero på att han växt upp med en ettrig unge som bara var två när han kom - och som ständigt jagade, bar, drog och släpade på den stackars katten. En av våra grannkatter har upptäckt att det finns katter här i huset och är nu här mellan varven och rååååmar utanför fönstret. Då blir Nolle supernervös och springer runt och kollar i alla fönster medan den lilla inte bryr sig ett dugg. Hon blir nog en riktig fighter som vuxen, nu är hon bara ca fyra månader.

1 kommentar:

nillas liv på pinnen sa...

Jag har en känsla av att det blir egna katter hos er vad det lider...

Känner för övrigt att jag behöver uppmärksamma dig på att jag skrivit en till kommentar på föregående inlägg. I annat fall säger min magkänsla att du kommer missa den. (Jag har ju liksom lärt känna dig vid det här laget...)