23 mars 2011

Hemma är bäst

Tillbaka igen från minisemestern. Helsingfors var kyligt och rått, aningen kallare än här och ungefär lika mycket is på trottoarerna. Den underjordiska kyrkan var stängd - öppnar inte förrän i maj - men Stockmanns var bra. En mycket trevlig krog är Lassipalassi, god mat, gammaldags röda sammetssoffor, strikta kypare, stark belysning från 50-talslampor - lite rysslandskänsla faktiskt. Har iofs aldrig varit i nämnda land, men som jag föreställer mig det. Sängarna på hotellet var ok - men dessa kuddar! Varför är de alltid fel? Tjocka, tunna, hårda, knöliga ... tror jag ska bli en tant på riktigt och ta med mig min egen när jag åker till Italien nästa vecka.
Så fick jag det sagt också.

5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag får en rätt gullig bild på näthinnan av Magica på väg till Italien med kudden under armen.
Ta med den du.

Maj Korner sa...

Här kommer lilla Ludde, hå-hå-ja-ja....

Trist att kyrkan var stängd, men bra för då har du fortfarande något att se fram emot. Efter Venedig, that is.

Magica de Hex sa...

Nilla: Mm, kanske tar pottan åsså.
Maj: That is.

Susanna sa...

Vet många som tar med sig sin egen huvudkudde worldwide....

M/S Design sa...

Nästa gång jag åker utomlands ska jag ta med mej ett tunt täcke (vacumförpackat så det inte tar förmycket plats)att lägga på madrassen så ryggen inte pajar.
Det finns så billiga täcken att man kan lämna dom där sen och slippa släpa hem det igen.
Mariana