11 mars 2011

Jag älskar böcker!!!

Idag har jag varit på ett heldagsseminarium under rubriken Jag älskar böcker. Förlagen, stora som små, plus bokhandel och författare drog sin framtidsvision på förmiddagen (snacka om mycket snack om digitala appar - gäsp ...). Eftermiddagen ägnades åt hjärnforskaren Martin Ingvar (MYCKET intressant och spännande - absolut dagens höjdpunkt), en person som kallade sig visionär (är inte det lite pretentiöst?), statssekreteraren på utbildningsdepartementet (feminist javisst!) och en vice vd i ett stort telekombolag (de är liksom stöpta i en viss form) drog sitt framtidstänk.
Som sagt. Martin Ingvars framträdande som var 30 minuter långt och gick under rubriken Livets mening är att läsa gjorde mig lycklig. Nu kommer jag att sväva på små rosa moln hela helgen (sambon åker till Gbg, jihaaa!!) och jobba lite och LÄSA och pussa katter och dricka rödvin.
Splendid isolation!
Lyckan!!

2 kommentarer:

Maj Korner sa...

Jag känner igen den där känslan, när man hört någon som är riktigt bra, fått en upplevelse och lever i den.

nillas liv på pinnen sa...

Ack ja, livet är fint ibland!