7 mars 2011

Vab alt vabb

Just nu ägnar jag mig åt anhörigvab (vabb?), dvs om man är nära anhörig (som jag) till ett sjukt barnbarn (som lill-huliganen) så får man enligt Sveriges rikes lag få sjukpenning för att stanna hemma och sköta om nämnda barn. Det ska bli intressant att se hur många små kronor staten tänker förse mig med för att jag tar hand om två huliganer (observera att man bara får anmäla ett barn - även om/trots att båda är sjuka) under en eftermiddag ...
Fyrkantigt?

Imorgon eftermiddag kl 15.00 landar mamman och pappan.
Jag kan inte nog poängtera hur HIMLA trevligt det känns.

5 kommentarer:

Maj Korner sa...

Du får väl ha dem ett dygn till så föräldrarna kommer ikapp tidsskillnden! Lite ordning får det väl vara.

Säger hon som inga barnbarn har. Än.

Magica de Hex sa...

Not for a million...

Mika sa...

Hahaha... ja ibland är det extra trevligt att återse familj och vänner.

nillas liv på pinnen sa...

Min mamma var barnvakt ett extra dygn en gång på åttiotalet för att jag skulle komma i kapp.

Magica de Hex sa...

Hörru Nilla, du ska få storstryk.