15 juni 2011

Dagens trafikkaos

Skulle alltså bara ta mig via t-banan mellan Rådmansgatan och Danderyds sjukhus för att äntligen lämna det där blodet som jag har gjort reklam för redan. Kom ner på perrongen och där stod det nog HUNDRATUSEN personer. Minst. T-banan var avstängd på Östermalmstorg och skulle ersättas av bussar. Men INGEN av spärrvakterna visste varifrån det skulle gå några bussar. Total förvirring. Jag hade ca 25 minuter på mig till färjan skulle gå och började spana efter taxi. Inte en ledig taxi i hela stan. Förbenat.
Till sist var det en taxichaufför som stannande och talade om att det var trafikaos i hela stan (inga bussar kom heller fram) för att någon puckad långtradarchaffis inte kunde läsa inantill, alt. inte visste hur hög hans lastbil var - så han satt fast vid Centralbron och stoppade all trafik där ... Och samtidigt uppgav han att t-banan åter var igång. Missade färjan med typ 4 minuter och var tvungen att ringa sambon och be honom rycka ut med båten och hämta.
Dramatisk hemfärd gubevars ...

2 kommentarer:

Maj Korner sa...

Kaos, var bara riktnumret.

Shamrock sa...

Jag slapp eländet - åkte hem innan han körde fast