18 juni 2011

Festspäckad vecka

Den här veckan går i festens tecken, först krogsväng med en förlagstjej från Malmö i tisdags, vi var på Wasahof, mycket trevligt, gott och regnigt. Sen var det dags för den årliga förlagsfesten på stora förlaget i torsdags kväll och det var hur mysigt som helst, härligt goda grillade hamburgare och vin så det flödade på deras fina innergård. Massa mysiga möten med trevliga branschkollegor och kom hem ganska sent, kring halv tolv. Alldeles för sent för lilla jag. Och så igår gick vår sommarlunch på jobbet av stapeln, med god mat - massa vin igen (!!) och trevlig samvaro. Phu, jag är lite "sleten" (gbg-uttyck för sliten om någon har problem med översättningen) känner jag. Imorse åkte sambon till Göteborg för att fira sin moster som fyller 90 idag och jag valde att stanna hemma till hans stora förtret. Ikväll kommer två tjejkompisar hit på middag och då blir det väl lite mera vin misstänker jag ... Vojne, vojne, hur ska min lever överleva ...

2 kommentarer:

AnnCharlott sa...

Den överlever säkert :-)

Magica de Hex sa...

Värst vad du är skojig.