25 juni 2011

Mysig midsommar

Sambon och undertecknad fyllde båten med filtar, madrasser, sovsäckar och mat. Och en lille en och drog ut till ett skär i går förmiddag. Vi åt sill och fick en nubbe (som sig bör), grillade fläskkarré (som sig bör) och provsov sen i båten. Och nog kan man kalla det för att provsova ... tror jag sov max 4 timmar i den smala koj som nästan brakade ihop under sambons tyngd (ca 100 kg). Men gissa om det var fint att vakna vid sextiden imorse till solsken, ett stilla gungande, småkluckande mot skrovet och fågelsång - och för all del måsskri också. Nu är vi hemma igen och jag sitter i soffan för resten av kvällen. Vi stannade och åt på en skrägårdskrog på vägen hem så jag slapp laga mat. Enligt sambon vankas det en Bondrulle med Rååger Måår ikväll , få se om jag orkar hålla mig vaken ända till nio...

4 kommentarer:

Maj Korner sa...

Det där låter härligt, även om sömntimmarna inte blev så många.

Och tänk, den filmen minns jag precis vem jag såg den med...

nillas liv på pinnen sa...

Hundra kilo är väl lite onödigt tungt. Fanns det ingen lättare?

Miss Upsey Daisy sa...

Har aldirt sovit i båt. Finns en båt i min pojkväns familj men den ska säljas så det ser osäkert ut att få prova på..

Magica de Hex sa...

Maj: De va härligt.
Nilla: Det är nu en gång honom jag lever med. Basta.
Miss Upsey Daisy: Gör det om du får chansen, det är härligt!