15 juli 2011

Faaan ... jag ...

... på väg till jobbet i morse åkte jag i godan ro i min lilla bil, ca 45 km/tim (det är 50 på den sträckan). Framför kör en lätt lastbil - som plötsligt tvärstannar och börjar backa mitt på en vanlig landsväg!!! Rakt på mig!!! (Han kom på försent att han skulle svänga vänster in på en liten väg där hans polare tydligen hade parkerat). Han såg inte mig påstod han. Och blinkers hade han tydligen inga heller.
Han var polack och pratade en bristfällig engelska (ingen svenska), och innan vi hade rett ut detta med polska adresser och försäkringsbolag och polisanmälningar och allt var jag både blöt av REGN och SVETT och ILSKA. Han försökte dessutom övertala mig att inte anmäla - och ville ge mig 100 euro!?
SKRATTRETANDE. 100 euro räcker väl för faen inte till att byta hela motorhuven som är ordentligt REPAD.
Shit.

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Aoucvh!

(Aouch på polska.)

Susanna sa...

Neeeej, vad surt med livsfarlig svartarbetare....tur att du inte blev skadad/Kram