12 augusti 2011

15°

Svalt som attan i huset imorse, bara 15°. En försmak av hösten, jobbet, vintern, stressen. Nä, stopp nu. Inte stressen. I höst ska jag bara glida runt och le och jobba lugnt och metodiskt - aldrig hetsa upp mig. Måste förbereda mig inför nästa års stora händelse. Då när jag på riktigt ska bli både gammal och vis.
Idag ska jag lyssna på Sommar, baka Kärleksmums (mörka mjuka kakor med kokos på) och måla vindskivorna på boden. Och kanske börja läsa en ny bok, En fager mö, av J C Oates.
Sambon ska göra annat idag så jag få en skön ensam dag, ikväll ska vi ha trevliga grannar på middag. Detta är semester.

3 kommentarer:

Maj Korner sa...

15 inne var ju i svalaste laget förstås. Men du har ju din bra. Och nä, jag är inte alls avis, hur kan du tro det?

Magica de Hex sa...

Min bra? Brasa?

Maj Korner sa...

Haha, ja jag menade brasa!