19 augusti 2011

999 inlägg senare!

Detta är mitt 999:onde blogginlägg! Jag startade den här bloggen 1 mars 2007. Snart fem år sen! Fatta hur stort detta är?! År ut och år in, bittida och sent, i ur och skur återvänder man troget till denna lilla ruta för att försöka förmedla någon slags tanke/känsla/klokskap/kunskap - whatever. Varför man bloggar? Kanske för att bevisa att man finns ...? Vetefan.

Idag är det (sorgligt nog) vår sista semesterdag. Nu ska det skrivas tidningar och flyttas (jobbet) och sen kommer en ny vd (scary) och så ska det mötas och konfereras och diskuteras och ventileras och LÄSAS ... och snöa och bli jul och ...

Har idag infört en ny gadget här på bloggen: SENAST LÄSTA BÖCKER (PRIVAT). Hade tänkt lägga in alla jobböcker också men det blir för många att hålla reda på, jag nöjer mig med min egen lustläsning.
Förresten tänkte jag starta en bokcirkel (privat) - någon som är intresserad av att vara med?
Tja.

9 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jo, som jag redan sagt, så är jag gärna med. Typ.

Och grattis till 1000-inläggsdagen! Hur ska du fira?

Magica de Hex sa...

Nilla: Vet. Åker du till storstaden de kvällarna? Du kan sova hos mig om du vill.

Gamla Karin sa...

Jag skulle gärna vara med!

Susanna sa...

Men Grattis på dig många inlägg var det...

nillas liv på pinnen sa...

Det har jag inget emot. Någon gång kanske man kan vara hos mig också? Om jag kör ut familjen har jag några sängplatser.

Shamrock sa...

Vad spännande då blir det snart 1000-inläggsjubileum. Vad krävs för att vara med i en bokcirkel? Ska man bar läsa är jag gärna med, men ska man komma med djupsinniga kommentarer om boken är jag nog inte rätt person...

Duktiga Tjejen sa...

Livet är mycket bättre sedan folk började blogga :D Jag startade min våren 2006 men nu i våras bytte jag domän och det känns ibland lite... Sorgligt, me jag ville bli anonym. Älskar förövrigt att surfa runt på nya (nya för mig) bloggar. Vi är så många där ute... Grattis till 1000:onde inlägget :)

Joanna Björkqvist sa...

Apropå att du vill starta en bokcirkel; gör det!

För nästan nio år sedan startade jag vår och jag sköter vår hemsida som jag förra året gjorde om till en blogg. Under fliken Regler och riktlinjer får du gärna läsa om hur vi gör, för jag tror att vi har ett väldigt bra koncept.

Hör gärna av dig om du vill prata bokcirkel (eller annat!)

www.bokcirkel.se

Joanna

Maj Korner sa...

Jag är med i en bokcirkel redan men det är väl inget som hindrar att jag är med i två. Bara jag inte måste vara superintelligent och analyserande, jag är mer av en tyckare jag.