27 september 2011

Lagen om alltings jäv ...

Jag avskyr orangea blommor (sambon är färgblind och älskar orangea blommor - han ser knappast några andra färger, eller så är det bara för att reta mig). När vi började fixa med trädgården förra sommaren så såg jag framför mig ett hav av vita, rosa och röda blommor. Inga andra färger. I vår torra slänt framför huset som i princip bara består av byggmaterial och sprängsten växer i stort sett ingenting. Dels ligger den i söder och den är torr som fnöske. Det enda som trivs där är ogräs. Men så hittade jag en påse gamla frön i någon låda på försommaren och slängde ner dem i kanten på nämnda slänt. Jag tror det är sådana där fula tagetes.

Och trolleri, trollera! Vad växer i slänten? Vad är frodigt, blommar utav bara hve och fortsätter med detta vecka ut och vecka in?
Have a guess.

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag gissar på orangea tagetes!

mockapocka sa...

Orättvist är vad det är.

M/S Design sa...

Visst är det typiskt!
Vitt rött rosa kämpa för det.