4 september 2011

Splendid isolation ...

Strax åker sambon på en veckas älg- och björnjakt (farligt, farligt). Ska bli härligt att bara umgås med lilla jag i några dagar. Läsa mycket, elda brasa om det blir kallt, gosa med katterna, äta massa vitlök (sambon icke gilla) och så vidare. Idag ska jag läsa, läsa, läsa, kanske gå på bio med en kompis och kolla på torsdagens avsnitt av Angels in America (som sänds alldeles för sent på torsdagskvällarna mellan typ 23-24-då sover ju jag på rosenörat!) på SVT Play - tack heaven för SVT Play! Ni ser väl den serien? Eller såg ni den för typ tio år sedan?
Det blir en bra söndag.

2 kommentarer:

Maj Korner sa...

Jag ser så ruggigt lite på teve att jag i allmänhet missar även det som är bra.

nillas liv på pinnen sa...

Angels in America har jag aldrig hört talas om.
Får säga som Maj: det blir väldigt lite TV. Nu tänker jag inte ens kolla på Idol som jag brukar följa eftersom Bard är med och det därmed för mig förmodligen skulle bli mer av en plåga än ett nöje att titta. Jag måste tänka på mina franska nerver.

Vitlök äter jag också i stor mängd när maken är borta eftersom han inte heller gillar det. Jag trodde han var den enda, det brukar jag tala om för honom i tid och otid...