15 oktober 2011

Sjukvecka

Status: Halvrisig hela veckan. Hes, hostig, småsnorig och värsta av allt - huvudvärk vareviga dag. Nu har sambon åkt iväg på jaktvecka no två och jag är ensam hemma hela helgen och försöker kurera mig. Ensam och ensam, förresten - på balkongen hamrar en snickare ivrigt på husväggen, vilket inte gör huvudvärken bättre precis. Äntligen fixas det "sista" - trädäck på balkongen och i samband med det skulle en bockad plåt sättas i 90 graders vinkel mot balkong och vägg - vilket innebar att brädorna där måste bytas. Därav: bankelibank och en gubbe precis utanför fönstret ... suck. Men härligt att ÄNTLIGEN kunna gå barfota på balkongen!

12 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Hade du huvudvärk också, din krake. Du hade det inte lätt i tisdags.

Jag är också ensam hemma och tycker det är ganska myyysigt, faktiskt.

Magica de Hex sa...

Ingen fara Nilla. Nu är alla väck härifrån och det är lungt och skönt och jag har tom sovit middag! Väry najs. Bara skuggan av en huvudvärk kvar ...

Shamrock sa...

Krya på dig. Förkylningar är inte roliga att tas med

mockapocka sa...

Jag tycker det är ganska skönt att vara ensam när jag är sjuk. Om jag inte är riktigt sjuk vill säga. Då vill jag nämligen att någon kommer med vatten när jag jämrar mig och de får gärna stå på pass nära sängen då så att de hör mitt jämmer.

mockapocka sa...

Hoppas du snart känner dig bättre. Det var egentligen det jag skulle säga men mitt ego tog över lite där.

nillas liv på pinnen sa...

Vad bra. <3

Magica de Hex sa...

Tack raringar!

Knasterfaster sa...

Det är skönt att gå ut barfota. Hoppas att du kan göra det ett bra tag till innan snön kommer.

Security Guard Patrols Toronto sa...

Interforce International offers Security Guard Patrols, Security Guard Service, Unarmed Security Guards, Security Patrol Service and much more!

Veterinarians in Brampton sa...

It is a pleasure going through your post. I have bookmarked you to check out new stuff from your side.

spa toronto sa...

A very well-written post. I read and liked the post and have also bookmarked you. All the best for future endeavors.

Animation Courses sa...

MAAC institute, MAAC, Animation education, Animation courses, 3D animation, Visual effects Courses, 3D animation Courses in New Delhi, 3D animation institutes, Animation institute, Animation Institutes in Faridabad, Animation Institutes in new Delhi, Animation Colleges in New Delhi, Animation Colleges in Faridabad, Best Animation education in New Delhi, Top Animation courses, Top 3D animation Courses in New Delhi, Top 3D animation institutes