17 mars 2012

Sängen och jag

Idag hänger jag i sängen - bara ligger här och kollar på SVTPlay - har sett två kanonprogram: Skavlan och Babel. Ibland dimper en eller ett par katter ner i sängen och vill bli gosade med en kvart eller så, sen går de igen. Spelar lite wf - just nu faktisk med tre olika bloggkompisar! Lustigt att det kan bli så. Meningen är att jag ska jobba lite, men det skjuter jag nog på till imorgon. Tycker lite synd om mig själv som både har ont i halsen och bruten arm ... Funderade en stund på olika favoritgrejor, t ex:

Blommor: pelargon, tulpan, pion
Färger: svart, vitt, rött
Djur: katt, hund
Mat: pasta, ost, bröd, fisk
Inredning: enkelt, nordiskt, ljust
Snyggaste männen: Kevin Costner, Sean Connery
Bästa böckerna: Sagan om Ringen, kapitelböckerna om Mumintrollet, många av Joyce Carol Oates böcker, m fl
Bästa filmerna: Gökboet, Almodovars filmer, Eyes wide shut, ofta gillar jag dessutom Gerard Depardieus filmer
Bästa musiken: opera, rock, pop

Kommer inte på något mer. Vad har ni för favoriter?

Inga kommentarer: