2 december 2012

Vit och svart december

Redan december. Höstarna går så fort tycker jag. Den här helgen har vi julpyntat lite och jag har gjort för mjuk knäck. Vår panna går på något slags nödläge, eftersom den började tjuta var femte minut redan igår, men maken vägrar att ringa på jourhjälp på helgtid (dyyyrt) så idag har vi eldat utav bara tusan ... Härlig promenad i vit snö och sol idag, men redan vid tre börjar det bli svart ute. Snart vänder det!
Hade tänkt sätta ihop det lilla pepparkakshuset jag köpte på IKEA (färdiga delar, häpp!) men orkade liksom inte. Vi ska ha lite glögg-gäster nästa söndag och till dess ska jag väl orka "sockra" ihop det.
Idag har vi tullat på årets glögg med smak av ingefära. Jag tyckte den var god men maken tyckte tvärtom. Då får jag ha den för mig själv.
Inga barn eller barnbarn firar jul med oss i år, buhu. Yngsta dottern med familj åker till Västindien (hoppsan!) och äldsta har bestämt sig för att fira med en kompis (hennes barn firar med sin pappa i år). Då får väl vi och katterna roa oss själva så gott det går.
Imorgon börjar en ny arbetsvecka. Jippi ...

Inga kommentarer: