23 oktober 2013

Kolla in borjaskriva.se

Nu har min hemsida öppnat! Gå in här och kolla!

Följande har hänt:

Har läst massa manus till Lilla Augustjuryn, vilket var sjukt roligt! Var på pressträffen i måndags. Underbart uppdrag! Mera sånt! De Augustnominerade barn- och ungdomsböckerna är:

Om detta talar man endast med kaniner, Anna Höglund
Lex bok, Sara Kadefors (ska jag just läsa!)
Snöret, fågeln och jag, Ellen Karlsson och Eva Lindström
Jagger, Jagger, Frida Nilsson
Maximilian och Minimilian, Klara Persson
Cirkusloppor på luffen, Lena Sjöberg

Har också lektörsläst ett par ungdomsmanus till ett av våra större barn- och ungdomsboksförlag. Också roligt och dessutom får betalt! Inte mycket, men ändå ...

Och nu är äntligen första skrivarkursen bokad! Jag håller den på Täby bibliotek på sportlovet nästa år! Jippie!

Kommer snart att flytta över bloggen till borjaskriva.se där jag tänker bokblogga en del - häng med dit!

2 kommentarer:

AnnCharlott sa...

Det märks att jag varit borta ifrån barnboksvärlden ett tag. Har inte läst (eller hört särskilt mycket om) en enda av de nominerade i barn- och ungdomsboksklassen.

nillas liv på pinnen sa...

Jippie! Och grattis till sportlovskursen! :)